Hoe kan ik bij TapijtNodig.nl bestellen
U kunt bij TapijtNodig.nl bestellen via onze webshop of per email door middel van een offerte. Wij zullen de offerte opstellen door middel van aangeleverde gegevens of plattegrond.
Veilig bestellen
Wij garanderen dat je op onze websites veilig kunt winkelen. Door onderstaande handelingen zijn je persoonlijke gegevens en orders bij ons in goede handen.
SSL beveiliging
Pagina's met belangrijke en vertrouwelijke informatie worden met gecertificeerde SSL verbindingen (het Secure Socket Layer - Protocol) tot stand gebracht. Het protocol maakt gebruik van een beveiligde verbinding tussen de browser en een secure internet server. Daarnaast wordt het bericht gecodeerd waardoor de gegevens voor derden niet zichtbaar zijn. Door het gebruik van het SSL - protocol wordt het risico dat gegevens worden onderschept wanneer ze over het internet worden verstuurd drastisch verminderd.
Opzoek naar Tapijt of Vinyl
Als u op zoek bent naar een specifiek artikel op TapijtNodig.nl kunt u in het zoek scherm bovenin bijvoorbeeld invullen: het artikel, de naam van het tapijt of vinyl, het merk of een kleurnummer. Daarna drukt u op “zoeken”. De best passende resultaten worden dan getoond.
Trap calculator
TapijtNodig.nl is uniek in Nederland met het direct bestellen van het tapijt bij u op de trap. Niet eerst een offerte aanvragen, maar direct de prijs voor het tapijt, het ondertapijt en de arbeid! De keuze in tapijt is groot en bestellen is gemakkelijk, doordat wij al het trap geschikte tapijt voor u geselecteerd hebben.
Heeft u een keuze gemaakt in het tapijt voor uw trap? Dan komt u bij onze Trap calculator, deze berekent precies het aantal tapijt voor uw trap, niet meer en niet minder!
- Is het een dichte of een open trap? Selecteer welke trap u gestoffeerd wilt hebben.
- Heeft u een dichte trap gekozen? Dan verschijnt de vraag "wilt u zijkanten meegestoffeerd hebben?" Helaas is het bij een open trap niet mogelijk de zijkanten mee te stofferen.
- Bij de volgende vraag, vragen wij het model van u trap. Is uw trap recht, dan heeft u minder tapijt nodig dan een trap met een halve of hele draai.
- Vul u keuze in bij de vraag "wilt u rubber ondertapijt?"
- Hier vult u het aantal traptrede in die gestoffeerd moeten worden.
- Bij de laatste vraag vult u in of de stoffeerders het oude tapijt ook moeten verwijderen van de trap.
- De configurator zal precies uitrekenen hoeveel tapijt, ondertapijt en arbeid er voor uw trap nodig is!
De calculator van TapijtNodig.nl is ingesteld op de berekening van onze professionals, het aantal strekkende meters wat wordt berekend is afgestemd op onze werkwijze. Wij kijken hierbij naar vleug richting, patroon en snijverlies. Mocht u zelf een professionals inschakelen dan adviseren wij om het aantal meters met de professional te bespreken. TapijtNodig is niet verantwoordlijk voor de berekening of verwerking van andere professionals.
Enkele voorbeelden van trappen.
Rechte trap Draai trap Halve draai trap
Bestelling wijzigen
Om een bestelling te wijzigen kunt u het beste zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. Als uw bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk producten nog te wijzigen of extra producten toe te voegen aan uw bestelling. Er gelden dan niet opnieuw verzendkosten.Indien u al betaald heeft kunt u de gewijzigde of extra producten aanvullend overmaken. Mocht de gewijzigde bestelling goedkoper uitvallen dan zullen wij uiteraard het teveel overgemaakte bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.
Bestelling annuleren
Het is mogelijk dat u een bestelling plaatst en dat u voor levering besluit dat u bij nader inzien de order wilt annuleren. U kunt uw annulering schriftelijk kenbaar maken, via e-mail waarin u uw naam, ordernummer vermeldt. U ontvangt dan binnen 48 uur een bevestiging per e-mail dat uw verzoek in behandeling is genomen.
Er zijn geen kosten verbonden aan het annuleren van een bestelling zolang deze niet door ons is verwerkt. Neem zo snel mogelijk contact met ons op per e-mail of telefoon.
Wat is de minimale bestelhoeveelheid?
TapijtNodig.nl werkt met een minimaal bestelhoeveelheid van één strekkende meter. Bij bestellingen onder de € 250,- zullen er verzendkosten in rekening gebracht worden.
Levertijd
De levertijd van de vloeren wordt vermeld op de detailpagina van het product. Normaal gesproken kloppen deze levertijden. Daar wij met de voorraden van de groothandels werken kan het voorkomen dat de levertijd iets langer is dan aangegeven. Wij nemen dan contact met u op om te overleggen.
Let op: de bovengenoemde levertijd is alleen voor levering zonder leggen, voor stoffering nemen wij contact met u op voor het inplannen.
Betaalmogelijkheden bij TapijtNodig.nl
Bij TapijtNodig.nl kunt u met IDEAL, SEPA overboeking, Klarna, of Bankcontact betalen ( België )
- IDEAL- Betalen via IDEAL is 100% veilig en ook snel betalen. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt precies op pinnen. Je rekent af in de beveiligde betaal omgeving van uw eigen bank. Dit kan zijn: ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Fortis bank, Rabobank, SNS bank en Triodos bank.
- Aanbetaling- Bij TapijtNodig.nl heeft u de mogelijkheid om 30% van het totaal bedrag vooruit te betalen via Ideal en de resterende 70% contant of per bank bij aflevering van het tapijt. Dit is echter alleen mogelijk als de stoffering wordt uitgevoerd door de stoffeerders van TapijNodig.nl
- Klarna Achteraf betalen- 'Achteraf betalen' geeft u de mogelijkheid om binnen 14 dagen te betalen. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt u de factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regelt de klant zelf met Klarna.
- SEPA Overboeking- Betalen via overboeking is een vertrouwde en veilige manier voor consumenten om online aankopen te betalen. Via internetbankieren kan het bedrag heel simpel overgeboekt worden. SEPA-overboekingen worden ondersteund in 34 landen.
- Bankcontact (België)- Bancontact verwerkt zo'n 150.000 online betaaltransacties per dag en is daarmee de meest gebruikte betaalmethode van België.
Veilig betalen
Bij TapijtNodig.nl kunt u veilig winkelen en betalen. Comfortabel, snel en gemakkelijk, nooit een wachtrij en geen beperkte openingstijden. We werken met een gerenommeerde partij voor betalen (Paymentprovider) dus veilig winkelen en betalen bij TapijtNodig.nl!
Betalen met IDEAL
- IDEAL- Betalen via IDEAL is 100% veilig, snel en GRATIS betalen. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt precies op pinnen. Je rekent af in de beveiligde betaal omgeving van uw eigen bank. Dit kan zijn: ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Fortis bank, Rabobank, SNS bank en Triodos bank.
Achteraf betalen met Klarna
Betalen met SEPA Overboeking
SEPA Overboeking- Betalen via overboeking is een vertrouwde en veilige manier voor consumenten om online aankopen te betalen. Via internetbankieren kan het bedrag heel simpel overgeboekt worden. SEPA-overboekingen worden ondersteund in 34 landen.
Betalen met Bankcontact
Bankcontact- Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten. Met Bancontact kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren.
Betaling mislukt
Is je betaling niet gelukt, dan kan je het beter op een later tijdstip nogmaals proberen. Je kunt natuurlijk ook gewoon je bestelling opnieuw plaatsen. Lukt het dan nog niet, neem dan contact met ons op.
Aanbetaling
Bij TapijtNodig.nl heeft u de mogelijkheid om 30% van het totaal bedrag vooruit te betalen via IDEAL en de resterende 70% per pin te voldoen bij aflevering van het Tapijt/Vinyl.
Deze optie is alleen mogelijk als wij bij u komen om het Tapijt of Vinyl te stofferen.
Kan ik ook pinnen bij TapijtNodig.nl
Ja, het is in onze winkel mogelijk om te pinnen. Tevens hebben onze bezorgers/stoffeerders een mobiel pinapparaat.
Veilig betalen
Bij TapijtNodig.nl kunt u veilig winkelen en betalen. Comfortabel, snel en gemakkelijk, nooit een wachtrij en geen beperkte openingstijden. We werken met een gerenommeerde partij voor betalen (Paymentprovider) dus veilig winkelen en betalen bij TapijtNodig.nl !
Hieronder vindt u de mogelijkheden om ons te bereiken. Wanneer u vragen of opmerkingen heeft, dan staan wij graag voor u klaar. U kunt ons altijd bereiken per e-mail en tijdens openingstijden zijn we telefonisch bereikbaar. Bovendien zijn we actief op sociale media en u kunt via onze nieuwspagina de laatste nieuwtjes en aanbiedingen vinden.
Heeft u geen tijd om te bellen dan kunt u van 9.00 tot 18.00 uw vragen stellen via onze Whatsapp.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen in onze webshop zijn inclusief 21% BTW.
Wat voor garantie heb ik?
De duur van de fabrieks garantie is afhankelijk van het product en wordt vermeld op de productdetail pagina bij overige info. Daarnaast geldt uiteraard de wettelijk verplichte garantie wat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wanneer producten onoordeelkundig verwerkt worden en/of de (verwerkings)voorschriften van de fabrikant worden niet opgevolgd dan vervalt de garantie.
Prijswijzigingen, tekst- of drukfouten en uitverkocht voorbehouden.
Wettelijke garantie
Volgens de wet heeft u als consument het recht op een product van een goede kwaliteit. Als het product wat u gekocht heeft niet goed is (in vaktaal: het product is ondeugdelijk), dan mag u van de verkoper verlangen dat hij het product gratis repareert of u een nieuw product geeft.
Fabrieks garantie
Al onze fabrikanten bieden jarenlange garanties bij correcte verwerking, correct gebruik en correct onderhoud. De garanties verschillen per product en kunnen oplopen tot 15 jaar! Als u handelt naar de voorschriften van de fabrikant kunt u jarenlang plezier beleven aan uw vloer en heeft u recht op de fabrieksgarantie.
Garantie op stoffering
Naast de garantie vanuit het merk ontvangt u van ons een extra garantie van één jaar op stoffering.
Hoe lang mag het oplossen van een klacht duren?
Hiervoor staat niet echt een vaste termijn. In het algemeen geldt: een redelijke termijn. In het algemeen kun je rekenen op de oorspronkelijke levertijd als de leverancier nodig is voor het verhelpen van de klacht. Er zijn geen vaste regels voor hoe vaak een ondernemer mag repareren.
Waar bezorgen jullie in Nederland?
U kunt uw bestelling laten bezorgen door heel Nederland. Woon je op de Waddeneilanden? Wij leveren tot aan het eiland vervoerder. In overleg kunnen wij transport verder transport organiseren.
Wat zijn de bezorgkosten?
In onze webshop worden je bezorgkosten exact aangegeven. Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van je bestelling betaal je bezorgkosten, deze kosten zijn afhankelijk van het gewicht, de afmeting en de manier van leveren.
Gratis verzeding vanaf € 300,-
Bij bestellingen onder de € 300,- rekenen wij een tarief van € 45,- voor rollen tapijt en € 8,00 voor bestelling via PostNL, DHL of DPD
Waar wordt mijn bestelling afgeleverd?
Uw bestelling wordt netjes verpakt tot de voordeur afgeleverd. Indien er obstakels of bijvoorbeeld te nauwe gangen zijn, wordt het product tot aan het obstakel gebracht.
Pakketdienst
Voor bestelling met een klein formaat werken wij met PostNL, DHL of DPD voor het versturen van onze pakketten. De kosten voor het versturen van deze pakketten bedraagt € 8,00
U ontvangt een track en tracé om uw bestelling te volgen.
Waarom stalen aanvragen
U kunt rustig thuis op u gemak thuis de staal bekijken, voelen en afstemmen op de rest van u interieur.
De kleuren van de afbeeldingen van het tapijt kunnen soms afwijken van de werkelijke kleur van het tapijt.
Hoeveel stalen kan ik aanvragen
TapijtNodig.nl stuurt kosteloos drie gratis tapijt stalen van A4 formaat op.
Dit is met uitzondering van de tapijten die niet beschikken over een “staal bestellen” tabblad.
Is stalen aanvragen noodzakelijk
De kleuren van de afbeelding kunnen in werkelijkheid afwijken van stalen.
Deze afwijking proberen wij zo gering mogelijk te houden door goede foto's op onze website te plaatsen, houdt er echter wel rekening mee.
Webshop keurmerk
TapijtNodig.nl staat voor tevreden klanten. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze service of een product dan horen wij dit graag. Dit kunt u doen door te mailen naar info@TapijtNodig.nl. Leg in uw mail duidelijk uit waar uw klacht over gaat, eventueel voorzien van foto's en een ordernummer. U ontvangt binnen 7 werkdagen uitsluitsel over uw klacht. Onze medewerkers van de afdeling klant contact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Veilig en betrouwbaar met het Webshop Keurmerk
TapijtNodig.nl is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk
De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en het Thuiswinkel Keurmerk van thuis winkels die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. Met meer dan 2900 aangesloten webwinkels is de Stichting het grootste erkende Keurmerk van Nederland. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De
Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:
- U veilig kunt betalen
- U zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
- Uw privacy gewaarborgd is
- Er sprake is van een onafhankelijke geschillen bemiddeling
- De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
Met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.
Beoordelingen Klanten
Hoge beoordelingen door onze klanten!
PVCVloerNodig.nl wordt door zijn klanten als zeer goed en betrouwbaar beoordeeld bij de onafhankelijke review site Feedbackcompany.nl . Wij zullen er naar streven voor in de toekomst deze klanttevredenheid vast te houden.
Klachten? Laat het ons weten
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Niet eens met uw klachtafhandeling? Wat nu?
U kunt altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar TapijtNodig.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Vakkundig en gratis gelegd
Met uw aankoop van het tapijt of vinyl op TapijtNodig.nl heeft u een vloerbedekking in huis gehaald waar u jarenlang plezier aan zult beleven. Voorwaarde is wel dat het tapijt goed word gelegd. Kamerbreed tapijt leggen is geen eenvoudig karwei. Er komt heel wat bij kijken, zoals het exact pas snijden, moeilijke hoekjes, het opspannen of verlijmen van het tapijt. Het is dat ook aan te raden om het leggen van het tapijt aan de stoffeerders van TapijtNodig.nl over te laten. De stoffeerders van TapijtNodig.nl zijn vakkundig, professioneel en hebben jarenlange ervaring.
Tevens is de stoffering bij TapijtNodig.nl GRATIS* !
Wij hanteren een minimaal order bedrag van € 1.500,- voor stoffering, dit bedrag is afhankelijk van de woonplaats. Mocht het orderbedrag lager zijn dan hanteren wij een kilometervergoeding.
(*Bij TapijtNodig.nl is het plaatsen van het tapijt gratis in combinatie met een bevestiging of ondertapijt, met uitzonderingen het stofferen van de trap, daarnaast stofferen wij vloeren alleen in woningen. Stoffering in campers, caravans en boten vallen hier niet onder. )
Ik woon in een betaald parkeren gebied, is dit een probleem?
Nee dat is zeker geen probleem, de kosten die gemaakt dienen te worden voor parkeren zijn voor rekening van de opdrachtgever. Deze staan uiteindelijk vermeld op de factuur.
Hoe dient de trap te worden aangeboden voor stoffering?
Heeft u ervoor gekozen om de trap te laten bekleden door de stoffeerder van TapijtNodig.nl, dan dient de des betreffende trap schoon te zijn van vuil, lijm, tapijt resten, ondertapijt, nietjes, spijkers etc. In onze rubriek "Tapijten" kunt u zien hoe u dat kan doen.
Download HIER een PDF bestand met tips voor het verwijdern van de oude vloerbedekking.
Retour informatie
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
TapijtNodig.nl betaalt u dan binnen veertien dagen het volledige aankoopbedrag terug inclusief verzendkosten, zodra we het tapijt / vinyl hebben ontvangen.
TapijtNodig.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen veertien dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
TapijtNodig.nl levert maatwerk in tapijt of vinyl, het product wordt dus precies volgens jouw wens gesneden.
Heb je een product op maat laten maken, maar wil je deze toch retourneren? Dan geldt er een beperkt retourrecht.
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn:
1. Volgens specificaties van de Consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (ook wel maatwerk genoemd).
2. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
Producten die op maat zijn gemaakt of door jezelf zijn ingekort, kunnen alleen worden geretourneerd indien er sprake is van materiaal- en/of fabricagefouten en/of schade ontstaan tijdens het transport. Is hier sprake van? Dan geldt de normale garantie. Je hebt dan recht op gratis herstel van het product dan wel de levering van een vervangend product.
Wanneer kan ik mijn aankoopbedrag terug verwachten?
TapijtNodig.nl betaalt u dan binnen veertien dagen het volledige aankoopbedrag terug inclusief verzendkosten, zodra wij uw bestelling hebben ontvangen.
TapijtNodig.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen veertien dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt, Mits de retouren redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Herroepingsrecht
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De in hierboven genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen